torsdag 11. juli 2013

Hemresa

Klockan ringer tidigt 03:30......inte pigga direkt..... Alla kommer seg opp ur sängen, vi packar de sista små sakerna, sen checkar vi ut och blir körda till flygplatsen. Flyget går 06:20.


Efter en timmas flygresa landar vi i Bangkok. Vi fick några speciella klistermärken på våra t-shirts, så när vi går in på flygplatsen blir vi direkt upphämtade och körda med buss till en annan gate. Effektiva är de thailändarna. Så skönt att kunna flyga ganska direkt, vi fick vänta 1 timme och 30 minuter. Hann göra slut på våra sista Bath på taxfree shopping. 

Sen 10 timmars flygresa till Helsingfors. Vi åkte på dagen, det var svårare att sova. Herman sov ingenting. Han såg på 4 filmer.... Bård såg på 3. Viktoria och jag sov lite, trots det hann jag se på 2 filmer, nästan 3. Är bra med egen tv skärm på flygstolen framför, då kan jag själv välja vad jag vill se på. Bra tidsfördriv om inte annat.....

Det var lite tätare mellan raderna på detta flyget än det vi åkte med på utresan. Då var jag glad att jag inte är längre.....

På flygplatsen i Helsingfors fixade vi passkontrollen på egen hand. En apparat som du skulle lägga passet på, då öppnade sig en dörr, jag gick in dörren, dörren stängdes, en apparat skulle ta kort på mig för att se om jag liknade mitt passbild, när apparaten godkände att jag liknade mitt passkort, öppnades den andra dörren så jag kunde passera. Apparater klarar mycket idag....

        På flygplatsen i Helsingfors 

Vi väntade 1,5 timme i Helsingfors före vi kunde ta sista flyget hem. Sista flygresan tog 1,5 timme. Då somnade Herman. Skönt att han också kunde vila lite.

               På flyget till Oslo

Efter en stunds väntan kom våra ryggsäckar. Bårds och Viktorias kom nästan med en gång. Sen väntade vi. Och väntade. Och väntade. Till slut kom min och Hermans ryggsäckar. Så skönt. Började nästan bli orolig att de inte var med....

Torgeir, Bårds pappa, hämtade oss på Gardemoen. Så skönt att slippa ta bussen och komma fortare hem. Varmt ute. Och sol. Härligt!!!! 24 grader kl 19 på kvällen.

                 Sista biten i bilen

Tänk att sista biten från Gardemoen och hem kan vara så lång! 14 mil är inget mot det vi har åkt tidigare idag.....
Väl hemma går larmet på huset när vi öppnar dörren. Herman, som var först in, fick inte stängt av det. Om inte annat fick vi vaknat till ordentligt hela familjen....... Efter det åkte Bård och jag handlade lite mat. Känns konstigt att inte äta på restaurang..... Men samtidigt skönt. 

Nu väntar sängen. God natt från en trött familj som har haft en härlig semester!!!!!
Längtar tillbaka!!!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar