mandag 8. juli 2013

Tillbaka till Lamai

Då lämnar vi vackra World Resort i Bo Put. Efter en god frukost packar vi våra saker och tar en taxi tillbaka till Lamai.

Vi har inte bokat rum någonstans, men vi åker till HatHai House. De hade rum till oss, denna gången på 3e våningen. Vi startar med att byta om till strand outfit- bikini och badbyxor. Och en dos med solkräm. Sen går vi ner till stranden. Både servitriser och strand försäljare känner igen oss. Börjar med att ta ett dopp, nästan morgondopp.... Efter en stund kommer familjen Söderström till stranden. Trevligt att träffa dem igen.

Idag blåste det en del på stranden. Härliga vågor att kasta sig ut i. Herman och Viktor gick en promenad på stranden. De gick utefter hela stranden i Lamai för att fråga efter det bästa priset för att åka vattenskoter. Viktoria och Tilda badade en stund i poolen på vårt hotell.

Sen gick vi ut på shopping. Herman och Bård köpte jeans.

Viktoria och Bård köpte en tröja. Viktoria köpte en klänning också. Jag köpte inget denna gången, men har redan köpt en väska och en plånbok.

Alltid intressant att se på thailändska elledningar.......

Efter shoppingen gick vi hem till familjen Söderström. Satt en stund och pratade på deras balkong före vi åkte med taxi för att äta middag. Idag var vi 15 personer som åt middag på en restaurang lite utanför Lamai. Jag åt fisk, vet inte helt vad det var för sort, men den såg ut så här;

Om det var gott? Hmmmm, chili såsen jag skulle ha till var väldigt stark. Själva fisken smakade inte så mycket. Bara fisk. Och ben.........

Efter middagen tog vi en taxi tillbaka till centrum av Lamai. Då gick vi på natt marknaden en stund. Viktoria köpte en ny plånbok. Sen gick vi hem till hotellet. Barnen var trötta, de la sig direkt, Bård och jag satt uppe och pratade en stund till.