søndag 7. juli 2013

Snorklings utflykt och massage

Vi gick upp tidigt för att äta frukost. Redan kl 8 blev vi hämtade med en taxi. Idag skall vi på snorklings utflykt.
Vi hade först tänkt att åka till national parken, några öar som ligger bredvid Kou Samui, men fick höra av några fiskare att det var dålig sikt där nu. Då ville vi inte alls åka dit. Det blev till Kou Tao, med Kou Nangyan i stället. Vi tog en liten snabb båt dit, tog drygt en timme (1,20 min) att köra dit.

Där snorklade vi först. Såg många fiskar överallt. Fiskarna var ända uppe i vattenbrynet. När jag låg stilla för att se på fiskarna började några nafsa på mig. Ganska häftigt att ligga i ett fiskstim, med fiskar överallt.

Japaner finns överallt. De kan ofta inte simma, så de snorklar med flytväst. Såg också några som hade på sig sockar.....

Efter lunchen snorklade vi lite till. Sen åkte vi iväg med båten till ett annat ställe där vi hoppade i från båten här var det faktiskt bättre att snorkla. Och många fiskar.
Såg bl.a. en stor tiggerfish som hackade för fullt på korallerna. Den riktigt sköt ut käkarna för att få ordentligt tag, såg häftigt och samtidigt skrämmande ut.

När vi kom tillbaka till hotellet badade tjejerna en stund i poolen. När det var dags för middag gick vi till en restaurang rätt över gatan från vårt hotell. God mat. Barnen och David gick tillbaka till hotellet. Bård, Jenny och jag satt kvar en stund till. När vi sen skulle gå bestämde vi oss för att ta en massage. Bård tog en nack och ryggmassage, Jenny och jag en aloe vera massage. Det var en ny upplevelse. Hela kroppen blev masserad med aloe vera. Känns skönt på en nästan solbränd hud.
I morgon flyttar vi på oss igen, då åker vi tillbaka till Lamai.